De politie heeft onderzoek gedaan naar het bezoekgedrag van mensen (zowel vrije inloop als aangifte op afspraak) en op basis daarvan de openingstijden aangepast. Door de aangepaste openingstijden komt er politiecapaciteit vrij. Deze capaciteit kan weer worden ingezet op andere tijden en plekken. Zo komen er bijvoorbeeld twee dagdelen bij waarop mensen op afspraak aangifte kunnen doen op het politiebureau.
3D
Mensen die zich buiten de openingstijden spontaan melden bij het politiebureau worden te woord gestaan door politiemensen die in het bureau aan het werk zijn. Is er niemand aanwezig, dan komt een politie-eenheid die op straat aan het werk is (als de meldingen het toelaten) naar het bureau om de bezoeker te woord te staan. Kan er door incidenten op straat geen politie-eenheid naar het bureau komen, dan staat een medewerker van het Regionaal Service Center (RSC) de bezoeker via de intercom te woord. Hebt u een afspraak voor 3D-aangifte terwijl het bureau gesloten is? Dan wordt u na aanbellen altijd binnengelaten en verder geholpen.
Contact
De politie wil graag effectief in contact staan met de burger en kijkt daarom kritisch naar de huidige manieren van contact en communicatie tussen burger en politie. Steeds meer mensen doen aangifte of melding via internet (www.politie.nl), telefonisch (0900-8844), op afspraak via het 3D-loket of op afspraak op het bureau (via 0900-8844). Bel 0900-8844 voor een advies op maat voor uw melding of aangifte of kijk op www.politie.nl/aangifte wat voor uw aangifte de mogelijkheden zijn.
De politie in Breda is ook via Twitter (@politie_breda), Instagram (politieteammarkdal) en Facebook (politiemarkdal) te volgen/bereiken. Bovendien zijn we bereikbaar via www.politie.nl, 0900-8844 en in geval van spoed/nood via 112.